معرفی فیلم دزدان دریایی کارائیب

دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean) یک مجموعه‌فیلم فانتزی شمشیربه‌دستان به تهیه‌کنندگی جری بروکهایمر بر اساس جاذبه پارک تفریحی والت دیزنی به همین نام است

کارگردانان این سری شامل گور وربینسکی (فیلم ۱-۳)، راب مارشال (۴)، یواخیم رانینگ (۵-۶)، اسپن سندبرگ (۵) است. نویسندگان اصلی فیلم تد الیوت و تری روسیو (۱-۴)؛ سایر نویسندگان استوارت بیتی (۱)، جای ولپرت (۱)، جف نیثنسن (۵)، کریگ مازن (۶) است. داستان توسط جک اسپارو (جانی دپ)، ویل ترنر (اورلاندو بلوم) و الیزابت سوان (کیرا نایتلی) دنبال می‌شود. شخصیت هایی مانند هکتور باربوسا (جفری راش) و جوشامی گیبز (کوین مک‌نالی) در طول فیلم جک، ویل و الیزابت را دنبال می‌کنند. چهارمین فیلم با سیاه‌ریش (ایان مک‌شین) و آنجلیکا (پنه‌لوپه کروز)، درحالی که پنجمین فیلم با آماندو سالازار (خاویر باردم)، هتری تیونر (برنتون توایتز) و کارینا اسمیث (کایا اسکودلاریو) ادامه پیدا می‌کند. این فیلم ها در یک فضای تاریخی داستانی اتفاق می افتند.

جهانی تحت سلطه امپراتوری بریتانیا ، شرکت بازرگانی هند شرقی (براساس شرکت واقعی تجارت هند شرقی) و امپراتوری اسپانیا ، با دزدان دریایی که آزادی از قدرت حاکم را نشان می دهند. این سری با دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه آغاز می‌شود که نقدهای مثبتی را دریافت کرد و ۶۵۴ میلیون دلار آمریکا فروش کرد. بعد از موفقیت فیلم اول والت دیزنی اعلام کرد که در حال کار بر این مجموعه است.

دومین فیلم مجوعه تحت عنوان صندوقچه مرد مرده منتشر شد، این دنباله موفقیت آمیز بود و رکورد های مالی را در روز اکران خود در سراسر جهان شکست. صندوقچه مرد مرده با کسب درآمد تقریباً ۱.۱ میلیارد دلاری در باکس آفیس در جهان، در رده اول فیلم سال قرار گرفت.

سومین فیلم مجموعه تحت عنوان پایان جهان منتشر شد و ۹۶۰ میلون دلار درآمد کسب کرد و دیزنی چهارمین فیلم خود را تحت عنوان سوار بر امواج ناشناخته در سال ۲۰۱۱ در قالب دوبعدی، سه‌بعدی دیجیتال و آی مکس منتشر کرد‌. همچنین موفق شد بالای یک میلیارد فروش کند وتبدی به دومین فیلم این امتیاز و تنها هشتمین فیلم تاریخ شد که به این مهم دست یافته است.

این مجموعه ۴.۵ میلیارد دلار فروش کرد و چهاردمین مجموعه فیلم تاریخ و اولین مجموعه فیلمی است که با ساخت دو یا چند فیلم بالای یکی میلیارد فروخت. که شامل فیلم‌های زیر می‌شود:

  • ۲۰۰۳: دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه
  • ۲۰۰۶: دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده
  • ۲۰۰۷: دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان
  • ۲۰۱۱: دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته
  • ۲۰۱۷: دزدان دریایی کارائیب: مردگان قصه نمی‌گویند

داستان فیلم ها

داستان فیلم در دریای کاراییب رخ می‌دهد که ماجراهای عده‌ای دزد دریایی را روایت می‌کند. دزدی به نام جک اسپارو و الیزابت سوآن و ویل ترنر هستند که در فیلم اول با هم آشنا می‌شوندو در فیلم دوم جک اسپارو به کاپیتان سختگیری به نام دیوی جونز بدهکار است و با کمک ویل ترنر و الیزابت سوآن سعی به کنترل جونز می‌گیرد ولی در پایان فیلم در زندان جونز که یک جزیره گمشده‌است زندانی می‌شود. در فیلم سوم جک اسپارو به کمک دوست دیرینه‌اش باربوسا و الیزابت و ویل باز می‌گردد و با هم تلاش می‌کنند تا جلوی دشمنان دزدان دریایی بایستند.

دزدان دریایی کارائیب عنوان فیلم سینمایی پنج گانه ی هالیوودی است که توانست به دلایل مختلف یکی از اثر های ماندگار در سینمای جهان شود.
 
دزدان دریایی کارائیب چه کسانی بودند؟
شرایط و ویژگی های مختلف از جمله بازی زیبایی جانی دپ در دزدان دریایی کارائیب باعث شد تا به نحوی این عبارت حتی برای کسانی که فیلم را تماشا نکرده باشند نیز آشنا است.
در ادامه به بررسی نکات جالبی در مورد فیلم و داستان آن می پردازیم تا شما بیشتر با واقعیت های آن و همچنین مکانی که در آن این اتفاق ها رخ داده است آشنا شوید.
همچنین اگر از تور کوبا استفاده نمایید می توانید از نزدیک با مکان هایی که در آن فیلمبرداری این پروژه ی عظیم انجام شده است و همچنین مکان های دیدنی دیگر کوبا نهایت لذت را ببرید. 

دانلود فیلم دزدان دریایی کارائیب
با توجه به اینکه این فیلم از یک روایت کاملاً واقعی الهام گرفته بود توانست در مدت کوتاهی به فروش بسیار بالایی دست پیدا کند.
اما به راستی دزدان دریایی کارائیب چه کسانی بودند. اگر در این مورد بسیار کنجکاو هستید می توانید با تور کوبا و سفر به خطوط دریایی سواحل شرقی آفریقا، اطلاعات جامع و کاملی در این مورد به دست آورید.
دوران اصلی و طلایی دزدان دریایی که فیلم مورد نظر با الهام از آن به موفقیت های مختلف در جهان دست پیدا کرد، تقریباً از سال 1690 شروع شد.
مکان اولیه ی دزدان دریایی کارائیب در غرب اقیانوس اطلس قرار داشت.
در این دوران طلایی قوانیین کشتیرانی و دریایی برای همه افراد در وضعیت آشفته ای قرار داشت و تقریباً  امنیت دریا ها با وجود دزدان دریایی کارائیب از بین رفته بود.
این آشفتگی تا سال 1718 و اعدام ریش سیاه ادامه داشت.
پس از او برای چند سال بارت سیاه به عنوان رئیس دزدان دریایی کارائیب مسئولیت تمامی دریاهای منطقه را به عهده گرفته بود تا اینکه پس از مرگ او تقریباً گروه از هم پاشیده شد و اوضاع دریاها به روال سابق خود برگشت.
دزدان دریایی از کجا و چگونه شکل گرفتند؟
بررسی های مختلف نشان می دهد دزدان دریایی در ابتدا ناخدا های نظامی بودند که با همکاری دولت در دریا های منطقه ی مورد نظر مستقر می شدند  با حمله به کشتی های دشمن اموال آن ها را به غارت می بردند.
البته باید پس از به غارت بردن اموال بخشی از آن را به عنوان سهم دولت پرداخت می کردند.
اما مشکل زمانی به وجود می آمد که دولت ها در حالت صلح قرار گرفته و ناخداهای نظامی مجبور به ادامه ی فعالیت خود می شدند تا از این راه کسب درآمد کنند و به قدرت طلبی خود ادامه دهند.
همین امر باعث می شد تا نا امنی ها در سطح دریا ها افزایش پیدا کند.
با توجه به اینکه اقیانوس های مناسب برای دزدان دریایی در جوار کشور کوبا قرار گرفت است بسیاری از این دزدان از این منطقه برای فعالیت خود استفاده می کردند.
با سفر به کوبا از طریق تور کوبا می توانید علاوه بر لذت بردن از جاذبه های طبیعی و تاریخی بی نظیر کوبا، از محل هایی که به عنوان مکان های دزدان دریایی کارائیب مورد استفاده قرار می گرفته است دیدن نمایید.
 

البته هنوز برخی از تجهیزات و نماهایی که برای ساخت فیلم دزدان دریایی کارائیب در این مکان ها وجود داشته و جذابیت بی نظیری را رقم زده اند.
دزدان دریایی کارائیب از واقعیت تا فیلم
با توجه به اینکه فیلم از یک واقعیت تاریخی روایت گرفته است تصور می شود که همه ی قسمت های آن بر طبق واقعیت ساخته شده باشند.
بازی زیبای جانی دپ در این فیلم و استفاده از وسایل کاملاً واقعی مانند هفت تیر نظامی قدیمی در فیلم باعث شده است تا تاثیرگذاری این فیلم بسیار زیاد باشد تا حدی که برخی عبارت دزدان دریایی کارائیب را برای همه ی دزدان دریایی به کار می بردند.

جانی دپ در فیلم دزدان دریایی کارائیب
اما به دلایل مختلف و برای کسب سود بیشتر سعی شده است تا با ترفند های مختلف به جذابیت فیلم افزوده شود و مخاطب را در طول فیلم با خود همراه کند.
در فیلم دزدان دریایی کارائیب به دلیل ویژگی های فیلمنامه ای و اضافه نمودن جذابیت به آن، در برخی از موارد تغییراتی بر خلاف واقعیت صورت گرفت.
مثلا با توجه به بررسی های بعمل آمده مشخص شده است که دزدان دریایی به صورت موقت گنجینه های خود را دفن میکردند و از آن بیشتر برای خوش گذارنی استفاده می کردند.
در پنج گانه ی دزدان دریایی کارائیب سعی شده است تا خوی وحشی گری برخی از دزدان دریایی نمایش داده نشود تا مخاطب بتواند حس بهتری نسبت به آن ها داشته و شخصیت های داستان را به عنوان قهرمانان منفی در نظر بگیرد.
اگر قصد دارید با واقعیت های رخ داده در فیلم دزدان دریایی کارائیب رو به رو شوید، به شما پیشنهاد می کنیم، حتما از طریق تور کوبا به این کشور سفر کرده تا بتوانید علاوه بر اطلاعات مفید در این زمینه، با مکان های مختلف و روش های مورد استفاده دزدان دریایی بهتر آشنا شوید.

منبع : ویکی پدیا